Värmland iFokus

Värmland

Etikettvärmländska-nyheter
Läst 1011 ggr
Ghosthunter
1

Dessa clowner

Jodå, clownfenomenet finns även i Värmland….

http://www.vf.se/nyheter/allman/clowner-skramdes-under-sondagskvallen

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
0

🥵

Tokstollar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
0

Är det nån slags "lek" det här eller vad är det för nåt sjukt tilltag.

Marr
0

Det är så sjukt och så elakt & dårar kan gömma sig bakom maskeraddräkter…hur vet man sen om det är en galning eller ej när de kommer rusande och jagar gamla damer i rullatorer? Kniv brukar en del av de utklädda bära i handen & så hotar dom och t.o.m. spöar folk!

Det här är olaga hot och inget roligt alls längre!

I lilla grannhålan har det hänt här också nyligen & inte rekommendabelt att klä sig i Clowndräkt hädanefter om kvällarna…för där har raggarna gått i hop och jagar dessa clowner nu…sen en tös har blivit jagad av ett clownpar med machete.

Vad ska det bli av detta? Oskyldiga får stryk av medborgargarde?Kommer en Clown promenerandes eller med en annan maskering när jag tar min sena kvällsrunda…då vänder jag kan jag säga…

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
0

Machete😮

Marr
0

Ja Vsk, det är otäckt! Om sen Macheten är en leksak eller ej…det kan man ju inte se…

Jag tror säkerligen det mestadels är snorungar som har jätteroligt när dom kan skrämmas…detta hände för några dagar sedan, torsdag fredag eller något. Fast hur vet man att de bara är ungar på 170 cm och inte galningar som triggats av detta?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
0

Exakt, hur vet man om det är nån snoris eller nån psykisk sjuk människa som är ute efter att skada/döda nån. Finns säkerligen psykiskt sjuka människor som går igång på detta även om det skulle vara "pojkstreck" hittils. Det borde vara förbjudet att vistas ute bland folk maskerad. 

Det är snart som i USA, alla kommer gå beväpnade på det ena eller andra sättet. 😕

Ghosthunter
0

Ja, problemet är ju att dårar och psykon kan utnyttja situationen. Det är skrämmande att många av dom är beväpnade med kniv. Snart har dom väl automatvapen och pistoler också.

Värmland"

NO61
2

Det här är en oroväckande utveckling, den är hemsk och när händer ett allvarligt brott med dödlig utgång,våldtäkt eller nåt sånt. Man förstår verkligen inte och alla barn sen som blir rädda för resten av sina liv,får en fobi dom kan ha svårt att hantera 😕

Det kommer väl att öka nu mot Halloween och flera restauranger i Falun har bestämt att dom som är utklädda till clown släpps inte in.Leksakshandlaren här har tagit bort clownmaskerna och det var en bra handling vilken alla borde ta efter men dom där går ju att få tag på nätet och sällan handlas dom i butik.Förbjud försäljningen helt och hållet kan jag tycka.

Har tänkt på det där med vapen det kommer att öka med skarpare och farligare såna  och så enkelt för terrorister att utnyttja clownsituationen för sina hemska dåd.

Det här får vi innerligt hoppas får ett slut,det är så sjukt och så elakt gjort mot alla åldrar 😕och varför inte helt förbjuda alla clowner om det inte rör sig om yrkesmässig utövning,lås och bom direkt för den som missbrukar och så svårt ska det väl inte vara att införa en sån lag i all den tid clownterrorn råder. Människors trygghet och säkerhet måste ju gå före i alla lägen så förbjud clowner så länge det inte rör sig om yrkesutövande.

Ghosthunter
0

Alla som överhuvudtaget går omkring med vilken mask som helst utan att det är motiverat, borde förbjudas på allmän plats om det inte maskerad eller nåt annat jippo. Jag uppfattar sånt beteende som om de maskerade döljer något. Ibland kan jag tycka att folk som omotiverat bara har solglasögon ger mig en otrygg känsla..hahaha😁

Värmland"

Farwuq
0

😮

Jag som skidluva/rånarluva över hela bollen, vintertid när det blåser och är fuktigt som f*n. Det är bara en cem eller så som syns av mina ögon.
Jag håller mig med svart rånarluva d.f.a. jag har trigeminusneuralgi som utlöses av  kyla och vind.
Tycker du att jag skulle förbjudas det?
Dessutom går jag ibland med svarta glasögon även på natten/när det är mörkt för att slippa ögonmigrän, p.g.a. reflexer och annat otyg i ljusbilden.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
0

Jag skrev ju att jag menar när det är omotiverat ju!

Värmland"