Värmland iFokus

Värmland

Etikettmat-fest
Läst 1561 ggr
Ghosthunter
0

Pizzametropolen

Visste ni att Grums har mest pizzerior per capita i hela Europa? Inte dåligt det, för att vara en sån liten kommun🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Niklas
0

Hur många invånare går det per pizzeria då?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Carpinus]
0

#0 Är det dessa rader i Expressen du grundar det på, där Grums hamnade på en  tio-i-topplista över Sveriges fulaste orter?  “Har sannolikt flest pizzerior per capita i norra Europa. Men vi såg inte en människa. Ödsligt och nedgånget är de ord som bäst beskriver våra intryck. “

Upp till försvar - vi såg ju hur Grums knäckte Uppdrag Granskning! 😉

Ghosthunter
0

Niklas - Jag vet inte exakt hur många pizzerior det finns. Men jag känner iaf till 6 st och sen finns det  fler restauranger som har pizza också, och i tätorten bor det lite drygt 5000 inv.

Carpinus - Jag kan hålla med om att det är ju kanske inte det vackraste stället i Sverige, men Uppdrag granskning målade upp en bild som var, om inte helt fel, så var det mycket fel. Programmet fick mycket kritik tillbaka och jag vill minnas att nån i ledningen för programmet, erkände senare att brister förkom i deras utredning och fick be om ursäkt.

Värmland"

[Carpinus]
0

#3 Ja, UG-fajten blev väl en historisk vinst, det framgår kanske  lite av min bifogade länk i #2.

Tror dock inte UG sa något om skönhetsvärdena i kommunen, vilket däremot Expressen gör. Det var därför jag funderade  om det blir räfst- och rättarting mot Expressen också…

För övrigt så tycker jag att det är något visst med lokalpatriotism.🙂

Ghosthunter
0

Sen beror det väl lite på hur man räknar. Är det Grums tätort eller hela kommunen som det gäller? Gäller det hela kommunen, så finns det ju jättemycket vackert och trevligt här och tätorten ser jag inget större fel på heller. Lite töligt med lukten från Gruvön bara😃

Värmland"

Ghosthunter
0

Förresten så är det töligt att Expressen visar Grums Pizzeria….för dom har stora, fina och jättegoda pizzor😉

Värmland"

[Carpinus]
1

Väl talat! Om vi nu skall uppehålla oss vid UG så kunde det gott ha begett sig ut i andra delar av kommunen än i tätorten.

Ghosthunter
0

Tack! Ja, här finns mycket fint här omkring. Speciellt uppåt Värmskog tycker jag🙂

Värmland"

[Carpinus]
0

#8 Liljedal och Borgvik heller ej att förglömma!

Ghosthunter
0

De är absolut inte att förglömma!

Värmland"