Värmland iFokus

Värmland

Etiketter: sporttips-råd
Läst 89 ggr
GikMio
1

Hitta ut i Värmland

Hitta ut är en trevlig sysselsättning som finns i hela Sverige. Dessvärre finns den inte i flera värmländska kommuner, men verkar utökas för varje år.
Det gäller att via karta hitta stolpar (checkpoints) och registrera en bokstavskombination som finns på varje, och vara med och vinna fina priser. Man kan leta i stadsmiljö eller i skogen. Det finns olika svårighetsgrader. Det är bara att skaffa konto bege sig ut 🙂

Finns vad jag sett i Arvika, Forshaga, Grums, Hammarö, Karlstad, Kil, Kristinehamn och Säffle med omnejd

https://koncept.orientering.se/provapaaktiviteter/hittaut/

Hittaut - en rolig orienteringsform som passar alla
  • Redigerat 2024-07-20 09:58 av GikMio
Pyttelite
0

Mycket trevlig motionsform - har kört den i några år på olika platser.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

GikMio
1

#1 Jag tror det är tredje året på orten. Är klar för året här. Men ska ta Karlstad och Säffle framöver. Pågår långt fram i höst så än finns det tid. Tar det i omgångar beroende på väder.

Pyttelite
1

#2: Jag ”dammsuger” inte lika effektivt som du men kollar ofta när jag kommer till nya ställen eller har några timmar jag kan spendera på promenader.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

GikMio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Jo, man behöver inte hitta alla. Det finns dom jag kommer skippa också. Dom som finns i den tyngsta svårighetsgraden. Belägna ute i sankmark och massa sly.

Till höger om jordkällaren finns en checkpoint. Tillhörde den lättaste svårighetsgraden.