Värmland iFokus

Värmland

Etiketter: arvikarally
Läst 66 ggr
Pyttelite
0

SM-Rally i Arvika 2022

I helgen körs den tredje SM deltävlingen i Rally i Arvika, den största rallytävlingen i Värmland nu när Rally Sweden flyttat från länet. PG Andersson, Pontus Tidemand och Isak Reiersen är några av förarna som kommer att stå på startlinjen.

Lyssna här:

https://sverigesradio.se/artikel/motorklubben-har-uppfyllt-sin-drom-arrangerar-lanets-storsta-rallytavling

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

I helgen körs den tredje SM deltävlingen i Rally i Arvika, den största rallytävlingen i Värmland nu när Rally Sweden flyttat från länet. PG Andersson, ...
  • Redigerat 2022-06-10 22:20 av Pyttelite
[GIKmio]
0

PG Andersson från Årjäng och Pontus Tidemand från Charlottenberg är erfarna rävar. Isak Reiersen är dock en ny förmåga för mig. Jag har missat honom.

CFIT
0

#0: Är du från Värmland eller? ☺

[GIKmio]
0

#2 Jag är från Värmland..

CFIT
0

#3: Där ser man. Fryken är en av de vackraste sjöar jag varit på.
Själv är jag från Uppland.

[GIKmio]
0

#4 Ja Fryksdalen är vacker. Fastän Arvika tillhör inte Fryksdalen där SM i Rally avgörs…Värmland är stort som landskap.

[GIKmio]
0

#4 Off Topic.. Jag har besökt Enköping i Uppland. Även kallad Sveriges närmaste stad.

[GIKmio]
0

Dagens sträckor.. SS3 nyss startat

Lördag den 11 juni
SS3 Prästhög, 18.95 km, kl.08:52
SS4 Humslid, 11.42 km, kl.09:28
SS5 Hammarshöjden, 8.29 km, kl.11:23
SS6 Mangen, 13.81 km, kl.12:33
SS7 Stensjön, 19.21 km, kl.13:17
SS8 Westom 2, 1.75 km, kl.15:08
SS9 Prästhög 2*, 8.95 km, kl.15:45

Pyttelite
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer några klipp - fint väder var det oxå.

Pyttelite
0

Regerande svenska mästaren Per-Gunnar Andersson från Årjäng visade att han fortfarande är föraren att slå när SM-deltävlingen Rally Arvika avgjordes. Andersson vann 23,5 sekunder före värmländske konkurrenten Pontus Tidemand.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/varmlandsk-succe-i-sm-rallyt-pa-hemmaplan-i-arvika

Regerande svenska mästaren Per-Gunnar Andersson från Årjäng visade att han fortfarande är föraren att slå när SM-deltävlingen Rally Arvika avgjordes. Andersson vann 23,5 sekunder före värmländske konkurrenten Pontus Tidemand.