Rallycross-VM Höljes 2019
Den här helgen är det deltävling i Rallycross-VM i Höljes. Verkar bli hyfsat väder. Runt 50.000 människor väntas det.
Imponerande tillställning detta. Förarnas favorittävling också verkar det som. Precis som många förare säger när det gäller WRC och svenska rallyt. En bra eloge till Värmland !!
Jo det stämmer. Tyckte mig läsa någonstans att svenska rallyt kommer högt upp på listan över vilken rallytävling som förarna föredrar mest. Jag känner en hel del folk som skulle upp till Höljes nu i helgen.
Ja väldigt många jag känner är dit. Själv har jag aldrig varit på plats. Man blir liksom fast där hela helgen. Föredrar svenska rallyt då man bara är iväg för dagen.
Låg och slötittade på TV4 imorse och på sporten pratade dom om att Johan Kristoffersson och Mattias Ekström inte deltar. Kristoffersson har ju gått över till rally numera. Men det är en hejdlös folkfest. Motortävling på dagen och musik, öl och raggande på kvällar och nätter. Och en hel del nedskräpning, tyvärr.
Ja det där med öl stämmer nog rätt bra i Höljes 😂 Finns nog en del som bara är där för å supa ! Och tyvärr ser det nog ut som ett större slagfält efter helgen med nedskräpning. !!! Stackars dom som ska städa !
Värmländsk seger i Höljes. Sebastian Eriksson före Kevin Hansen och Reinis Nitiss. Norske publikfavoriten Andreas Bakkerud föll bort i semifinalen.
-Jag är otroligt imponerad av Sebastian. Han kommer hit med lite förberedelser och visar att han hör hemma i världstoppen. Sebastian har allt utom förmågan att skaffa rätt ekonomi för VM, menar Jonas Kruse, expert.
Kevin Hansen i ledning i VM-totalen.
https://www.svt.se/sport/motorsport/eriksson-skrallvann-i-holjes-vm
Rally i Höljes är stort!🙂
Jag har inte varit där under VM. Men förra året var jag där dagarna efter och åkte genom campingområdet. Det var ingen trevlig syn med allt skräp och sönderslagna husvagnar. Det är synd att det ska vara så😕 Men annars så verkar ju banan och det hela, vara mycket bra!
Det är ju också bra för trakten….ICA-affär´n i Höljes lär ju vara tömd på folköl..haha😃
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"