Värmland iFokus

Värmland

Etikett: sport
Läst 1223 ggr
[GIKmio]
0

Rally Sweden 2019

Ikväll är det dags. Då startar SS1 Superspecialen på Färjestadstravet i Karlstad. Sedan blir det rallyfest i dom värmländska skogarna hela helgen.

https://www.svt.se/sport/rally/sa-sander-svt-fran-svenska-rallyt-2019

[GIKmio]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nostalgi från rallyt 1983. Det ser fullständigt livsfarligt ut med publik längs vägkanterna.

Grace2009
0

Brorsan är på väg ner mot Karlstad just nu, men borde vara framme snart. Själv tänker jag hålla mig hemma, lugnast för mig så 😃

[GIKmio]
0

#2 Jag ser aldrig rallyt live, men jag misstänker att publiken håller sig en bit från vägen numera.. Det har ju hänt en del tråkiga händelser i dom olika VM-deltävlingarna sedan dess.  Bland annat i Rally Monte Carlo för två år sedan då en fotograf rammades av Hayden Paddons bil när han stod vid vägkanten och tragiskt omkom av sina skador. Colin´s Crest  på SS11 och SS14 ( Vargåsen1 och Vargåsen2 ) på lördag  är en höjdpunkt i Rally Sweden. Verkar som bror din får uppleva rallyt i kanonväder..

https://rallysweden.com/arena/skruvat-colins-crest-arena/

Ghosthunter
0

Ska man se rallyt så ska det vara uppe i skogarna. Idag ska jag se den bästa etappen, nämligen Vargåsen med Colins crest. Men tyvärr är jag inte på plats, utan det blir på TV.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
0

Efter tretton specialsträckor så ligger värmlänningen från Eda,  Pontus Tidemand på nionde plats. Tre minuter efter ledande Ott Tänak från Estland. Härnäst väntar klassiska SS14 Vargåsen2 med Colin`s Crest.. SVT sänder.. men det är i efterhand..

[GIKmio]
0

Eftersändning av SS14 Vargåsen2 ( med Colin´s Crest ) startar kl. 16:50 på SVT1..Kommentatorer: Maria Wallberg och Jonas Kruse..

[GIKmio]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Summering av SS14 Vargåsen2 och årets Colin´s Crest..

Trollögat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på plats vid Colins crest. Det är lite av en årlig tradition.

[GIKmio]
0

Kändes lite obehagligt när dom sa i sammandraget att vissa inte märker krönet förrän dom är där och bilen kan ta lite olika vägar.