Hänt i Värmland 2016
SVT Värmland ser tillbaka på det gångna nyhetsåret.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/svt-nyheter-varmlands-nyhetsar-2016
Man minns mest dom tragiska händelserna. Branden i Karlstad då en familj brann inne var fruktansvärt..
På tal om tragiskt. Året har inte avslutats på bästa sätt i Slottsbron. En man hittades mördad i en lägenhet i Torsdags och inatt omkom en man i en villabrand.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#2 Dessutom ligger mord- och brandplatsen bara hundratalet meter från varandra. Samband? 🤔
Ja vem vet? De sa att den misstänkte bodde ganska nära och var bekant till mordoffret. Den misstänkte greps och sitter nog häktad just nu. Kanske bodde han i det nedbrunna huset och någon ville hämnas?🤔
Värmland"
Det gula huset som syns i VF:s reportage är gamla pensionärshemmet och den gripne mannen bodde så vitt jag förstår i vad som förr kallades "nya" pensionärshemmet (fast det är också gammalt nu) och som är grannfastighet.
I huset som brann har jag för övrigt varit några gånger - där bodde en klasskamrat i min barndom, men han bor inte kvar där längre.
Ja, du vet bättre än jag. Känner inte till Slottsbron så väl. Brukar mest bara åka förbi på väg mot Grums och andra ställen. Jag har säkert sett dessa hus, men man lägger ju liksom inte såna vanliga hus direkt på minnet om det inte är något speciellt. Innan jul var det någon som försökte såga sig in genom ytterdörren till en lägenhet med motorsåg…..kanske kan det också ha en koppling till det hela?
Inget ont om Slottsbron, som är ett fint litet samhälle, men där bor tyvärr många kriminella och missbrukare nu för tiden. Kanske inte oväntat att mordet skedde där!?
Värmland"
#6 Ja, samhället har changerat under årens lopp. Jag växte upp just i det kvarteret där de här händelserna har inträffat men det var ju omkring 60 år sedan, och sedan dess har mycket hänt! Då bodde det stabila fabriksarbetare med familjer i egnahemmen. Först försvann fabriken, sedan butikerna, mellanstadieskolan lades ner och så blev det som det blev…
Värt att komma ihåg är dock att det mest bor hederliga människor där.
Ja men visst är det ju så. De allra flesta är hederligt och gott folk. Det är väl bara det att ofta reagerar ju vi människor på folk som sticker ut åt det negativa hållet….de liksom märks mest!
Värmland"