Sara Johansson
Sara Johansson kom med på 10-i-topp listan på årets lantis😃Jag tycker istället att hon borde komma etta på en tio-i-topp lista över bästa programledare på radion. Hon talar en härlig värmländska och programmet sommarluffen på sommaren i P4 Värmland är hur bra som helst!👍
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6340287
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag lyssnar inte på radio 🙂Men jag minns Konrad Larsson som ledde sommarluffen när jag var barn..
Var du också barn?😃
Värmland"
Min värmländska radiofavorit var Jan Danielson, född i Arvika 1938 och död i Skåne 2003. Hans reportage i Naturmorgon var något som de flesta som hört dem inte glömmer!
Ännu längre tillbaka är det Erik Goland (1919-2009), med glimten i ögat för stôlligheta, utan att tappa sälta inför det han inte gillade.
#2 Jajamän 🙂 Jag är så gammal så folk hade radio när jag var barn. Numera läer man nyheter istället för att lyssna.
Carpinus - Erik Goland har jag faktiskt aldrig hört talas om innan. Trodde han skulle ha mer värmländsk dialekt. Men oj😮…..var det så längesen nu sen Jan Danielsson gick bort…ja tia går!
Kanske sant det, GIKmio….men själv så lyssnar jag ganska mycket på radio. Den står nästan alltid på under dagarna när jag är hemma….mest p4 Värmland. Men å andra sidan så är ju jag ganska gammalmodig av mig!😃
Värmland"
Dessutom tycker jag Sara Johansson har en sexig röst och hon är vacker😊…men det är ju en annan sak (säger jag som gillar kvinnlig fägnad)😃
Åh, en sak till…..hon hälsade mig välkommen till Värmland via ett mail…de ni!!😎
Värmland"
Läste att hon är från Munkfors. Kanske hon har någon sammankoppling med Ransäter? 😃
Hehe…kanske det?😃
Värmland"
#5 Jo, men nog har Goland en värmländsk dialekt, fast han har ju rest runt i landet, så en del är väl bortslipat.
Ja, det var många år sedan nu Jan Danielson gick bort, och där är en som behöll sin dialekt trots många år i Skåne. Han hade för övrigt rötter i Tveta, där en bekant träffade honom när han var på utflykt, lika trevlig som på radio.