Värmlands sju underverk
Under sommaren pågick omröstning i P 4 Radio Värmland om vilka platser som skulle utses till Värmlands sju underverk. Överlägsen etta blev Picasso-skulpturen i Kristinehamn med 35 procent av rösterna. Övriga blev Lesjöfors museum (10 procent) Gamla stenbron, Karlstad (5 procent) Bilkyrkogården i Båstnäs (4 procent) Orrholmsgaraget, Karlstad (4 procent) Klarälven (3 procent) Borgviks hyttruin (3 procent)
Jag kan inte riktigt fatta hur Picasso-skulpturen kunde hamna på första plats….är det stockholmare som har röstat eller?😃Väldigt märklig lista överhuvudtaget. Men stenbron och Borgvik kan jag förstå. Bilkyrkogården i Båstnäs skulle jag vilja besöka.
Det var någon som föreslog att Sara Johansson på P4 Värmland skulle vara ett av underverken……det håller jag med om😃
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag förstår inte vad underverket med garaget på Orrholmen. Ett parkeringshus under några hyreshus. Fryksdalshöjda hade platsat på listan..
Nä, det är också obegripligt…vad går dom efter? Vad räknas?🤔
Värmland"
GH, vet du inte att Picasso-skulpturen är Kristinehamns stolthet? 🙂
Jo, men personligen tycker jag inte den är speciell och inte är den speciellt värmländsk heller. Det finns ju så mycket bättre!
Värmland"
Det är ju för att det är Picasso 🙂
Dom kunde ju t.ex tagit med Rottneros, Alsters herrgård, Mårbacka, nån av de gamla hyttorna, Värmlandsmuséet i Karlstad, Stamfrändemonumentet, Morokulien, Tossebergaklätten, Hela Finnskogen…..etc.🙂
Värmland"
Lugn å fin nu. Ta det lugnt. Andas. Ha ha…
Flämt flämt😛
Värmland"
😃
Eller varför inte bojorten Christine af Bro? Det är min favorit, jag har en liten förkärlek för gamla tiders båtbyggande och segelkonst.
Ja, den hade platsat också. Då var du kanske och tittade på Ostindiefararen Götheborg, när den var på sin vänerntour?🙂
Värmland"
Tyvärr var jag sjuk, det grämer mig än 😭
Det var ju synd. Jag såg den inte heller nu, men jag har sett den innan i Göteborg🙂
Värmland"