Djur & Natur

Styggberget/ Gräsmark

2019-11-10 13:44 #0 av: Trollögat

För några veckor sedan gick jag på en led som jag har tänkt på i många år... Bergen strax öst om Gräsmark. Och jag blev inte besviken...Otroligt fin natur.... Djupa skogar och många fina vyer över landskapet kring vackra Gräsmark.

Anmäl
2019-11-10 14:51 #1 av: Ghosthunter

Fina bilder. Det ser väldigt vackert ut. Har själv funderat på att bestiga Styggberget. Vad heter leden och är den lätt att vandra på?

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2019-11-10 15:39 #2 av: Trollögat

Jag tror den heter Gräsmarksleden. Man går in bakom kyrkan å badplatsen.... Mycket fin led att gå på...Det lutar på ganska bra igenom underbar granskog ...Men efter att man passerat västra Råtjärnen så tipsar jag att man går samma väg tillbaks.... En sjujävla ungskog väntar om man går hela sträckan...Mycket högt gräs etc. Finns nog 1 miljon fästingar där sommartid gissar jag !!

Anmäl
2019-11-10 17:01 #3 av: Ghosthunter

Just det ja....Gräsmarksleden är det nog! Bra att höra med någon som har gått på leden. Något att se fram emot till våren dåGladTummen upp

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.