Annons:
Etikettkultur-folk
Läst 977 ggr
[GIKmio]
2018-07-19 20:13

Kulturveckan i Sunne 2018

Årets kulturvecka i Sunne pågår 5-12 augusti. För mer information och program, kolla länken 

http://www.kulturveckanisunne.se/kultur-program.php

Annons:
[GIKmio]
2018-08-09 17:33
#1

Nu på lördag kl. 16:00 i Frykensalen på Sunnes bibliotek sker prisceremoni för vinnaren av Lagerlöfs litteraturpris 2018, författarinnan och dramaturgen Carola Hansson.

[Göstage]
2019-05-09 20:26
#2

 Ett hopp i tiden: Kristina Sandberg heter vinnaren av Selma Lagerlöfs litteraturpris 2019. Priset delas ut på Kulturveckan i Sunne den 10 augusti och prissumman är på 100.000 kronor.

Källa.

Ghosthunter
2019-05-11 10:36
#3

Känner inte alls till henne. Men gratulerar henne till ett mycket hedersamt pris!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Göstage]
2019-05-11 11:03
#4

Lika illa här (jag kände inte till fjolårsvinnaren heller). 

Statuterna säger att "stiftelsen avser att främja författarskap i Selma Lagerlöfs anda" genom sitt litteraturpris, och juryns motivering i år lyder:

" För ett helgjutet verk om borgerskapligt liv via klassresenärens indignerade blick. Kristina Sandberg visar en lika ömsint omsorg om detaljer i vardag, historia, socialt och psykologiskt liv som någonsin hennes huvudperson om hem och familj."

Inom parantes: "borgerskapligt" - heter det verkligen  så? När jag söker på google får jag bara träff på ordet i samband med årets pristagare. Påminner om "skapligt" i mina öron- jag hade nog sagt "borgerskapsliv", men…🤔

Ghosthunter
2019-05-11 14:27
#5

Nej, borgeskapligt har jag inte hört innan.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: