Kultur & Folk

Kulturveckan i Sunne 2018

2018-07-19 20:13 #0 av: GIKmio

Årets kulturvecka i Sunne pågår 5-12 augusti. För mer information och program, kolla länken 

http://www.kulturveckanisunne.se/kultur-program.php

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-08-09 17:33 #1 av: GIKmio

Nu på lördag kl. 16:00 i Frykensalen på Sunnes bibliotek sker prisceremoni för vinnaren av Lagerlöfs litteraturpris 2018, författarinnan och dramaturgen Carola Hansson.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-05-09 20:26 #2 av: Göstage

Ett hopp i tiden: Kristina Sandberg heter vinnaren av Selma Lagerlöfs litteraturpris 2019. Priset delas ut på Kulturveckan i Sunne den 10 augusti och prissumman är på 100.000 kronor.

Källa.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-11 10:36 #3 av: Ghosthunter

Känner inte alls till henne. Men gratulerar henne till ett mycket hedersamt pris!Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2019-05-11 11:03 #4 av: Göstage

Lika illa här (jag kände inte till fjolårsvinnaren heller). 

Statuterna säger att "stiftelsen avser att främja författarskap i Selma Lagerlöfs anda" genom sitt litteraturpris, och juryns motivering i år lyder:

" För ett helgjutet verk om borgerskapligt liv via klassresenärens indignerade blick. Kristina Sandberg visar en lika ömsint omsorg om detaljer i vardag, historia, socialt och psykologiskt liv som någonsin hennes huvudperson om hem och familj."

Inom parantes: "borgerskapligt" - heter det verkligen  så? När jag söker på google får jag bara träff på ordet i samband med årets pristagare. Påminner om "skapligt" i mina öron- jag hade nog sagt "borgerskapsliv", men...Funderar  

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-11 14:27 #5 av: Ghosthunter

Nej, borgeskapligt har jag inte hört innan.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.