Värmländska nyheter

Polisbristen i norra Värmland

2017-10-28 17:18 #0 av: Ghosthunter

Angående gårdagens nyheter om kvinnan i Gräsmark som dog och polisens korkade uttalande: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/polisoperatoren-nar-ambulansen-ber-om-assistans-da-far-hon-val-do-da Förskräckt

Det är ju skrämmande att det bara finns en patrull i hela norra Värmland. Jag tror att polisen gav det ironiska svaret i ren desperation över en hopplös situation!Vilar huvudet i handen

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-10-28 18:41 #1 av: Farwuq

De får bilda medborgargarden där uppe som hjälper och stötta de svaga i samhället.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-10-28 18:46 #2 av: Ghosthunter

Ja och det finns ju en del sånt men de kan ju inte rycka in i allvarliga akuta situationer. De måste ju i sin tur larma polisen som inte finns.

Anmäl
2017-10-30 16:59 #3 av: Farwuq

Då får de organisera sig bättre.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi & Psykologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2017-10-30 17:05 #4 av: Ghosthunter

Tyvärr är det inte så lätt. För dom får ju inte använda vapen..etc.....de har inte alls samma befogenheter som polisen. Men visst gör dom nytta ändå. För dom ser ju vad som händer och skrämmer ju bort en och annan ljusskygg individ.

Anmäl
2017-10-30 17:11 #5 av: Farwuq

Jo, bara det är till en fördel.
Ett gäng med bestämda vuxna kan skrämma, eller utröna orsaken till någon ananas »udda« beteende.
Sen kan de i sin tur kalla på vederbörlig myndighet, man kan ju kvarhålla en tjuv t.ex.

Anmäl
2017-10-30 17:14 #6 av: Ghosthunter

Javisst, de kan kvarhålla en tjuv. Men de får väl agera efter sunt förnuft.

Anmäl
2017-10-31 07:01 #7 av: Farwuq

Sunt förnuft, ute i skogen?
Skrattar
Det är bössan och yxan som gäller.

Anmäl
2017-10-31 17:20 #8 av: Ghosthunter

Japp, så ska det låta. På med hårdhandskarna!!Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.