Gåtfulla Platser

Mysteriet i Backsjön

2017-08-19 13:12 #0 av: Ghosthunter

Den 27 juli 1999 vid halv sex-snåret på kvällen njöt ett antal sommarstugeägare runt Backsjön utanför Gunnarskog av sommarvädret. Plötsligt hördes ett öronbedövande ljud, och ett projektilliknande föremål ses dyka ner genom luften. Det kraschar i Backsjön, sjunker under ytan och ses aldrig igen.

Det blir inledningen på ett mysterium som fascinerat inte bara UFO-Sverige, utan också militären.

http://www.vf.se/arvika/mysteriet-i-backsjon/

En spännande händelse. Vad slog ned i sjön? Iaf var det något okänt!Glad

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-09-28 14:04 #1 av: [Carpinus]1

Dokumentär på SVT2 kl. 20.00 ikväll. "Spökraketerna". (Har sänts tidigare, våren 2016.)

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-09-28 17:27 #2 av: Ghosthunter

Tack för påminnelsen. Jag har förvisso sett det innan.....men jag ska titta på det ikväll igen. Jag minns inte om det handlade om Backsjön.

Anmäl
2017-09-28 17:33 #3 av: Ghosthunter

Förresten så ligger Backsjön knappt 2 mil ifrån migGlad

Anmäl
2017-09-29 11:41 #4 av: Carmarino

Programmet finns på SVT Play också, ifall någon har missat det.

https://www.svtplay.se/video/6899077/spokraketerna/spokraketerna-avsnitt-1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-09-30 08:01 #5 av: GIKmio

Underligt att jag missat det helt. Jag brukar hänga med vad som händer  och minnas sådana händelser Funderar

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.