Annons:
Etikettvärmländska-nyheter
Läst 1289 ggr
[Nomen Nescio]
1/30/17, 8:09 PM

NWT köper VF

Värmlands Folkblad har köpts av NWT-koncernen, en nyhet som nog svider i många trogna VF-prenumeranters hjärtan - man behöver inte ha vistats lång stund i Värmland för att märka att det finns tydliga olikheter mellan socialdemokratiskt färgade VF och den högerorienterade NWT och deras respektive läsekrets.

På kort sikt kommer det antagligen att betyda en del personalnedskärningar på VF, vad det på längre sikt innebär återstår att se. Tills vidare skall dock tidningarna fortsätta att konkurrera om nyheterna och ledarsidorna kommer även i fortsättningen att ha olika budskap.

Källa.

Annons:
[GIKmio]
1/30/17, 8:16 PM
#1

Jag prenumerar inte på någon av tidningarna. Men föredrar VF.. Det har jag alltid gjort.

[Carpinus]1
10/3/17, 1:09 PM
#2

Såväl NWT som VF inför nu prenumerationslås för egenproducerade artiklar. Blir väl till att hålla sig till Public Service om man vill veta vad som händer i Värmland i fortsättningen…😕

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/nu-borjar-tidningarna-ta-betalt-online

Ghosthunter
10/4/17, 3:05 PM
#3

Så tråkigt, men jag kan förstå det samtidigt😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Göstage]
3/16/18, 8:31 PM
#4

Såväl NWT som VF tappar på pappersupplagorna enligt TU:s statistik. Det försöker man att kompensera med digitalprenumerationer, men  det går tydligen inte fullt så bra som man hoppats, men man säger sig vara "optimistiska".

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/tidningarna-tappar-lasare-2

Ghosthunter
3/16/18, 9:38 PM
#5

Ja just det. Jag såg det på lokalnyheterna på TV. För min del så gillar jag bäst pappersupplagorna….så dom kan gärna höja priset för digitalt och sänka för papper😊

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Göstage]
3/16/18, 9:59 PM
#6

Rotar man lite i statistiken över det som kallas "räckvidd" och omfattar både pappersupplaga och digitalen så verkar VF tappa mest efter att lässpärren infördes.

Annons:
Ghosthunter
3/17/18, 7:19 AM
#7

Ja så är det!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: