Annons:
Etikettvärmländska-nyheter
Läst 869 ggr
Ghosthunter
2016-12-14 08:28

Gruvöns stora satsning

– Fantastiskt roligt. Gruvön får världens största kartongmaskin och detta säkerhetsställer framtiden för Grums och ger extra arbeten under tre års tid bygget pågår. Nu kan vi dra en suck av lättnad och jobba vidare med våra planer att ordna bostäder till de som kommer att arbeta med byggandet, säger Leif Haraldsson, kommunalråd (S).

http://www.vf.se/grums/det-blir-en-ny-kartongmaskin-bolagsstyrelsen-satsar-pa-gruvon/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Göstage]
2019-09-16 10:15
#1

Inte fullt lika rolig nyhet…😕

"Skogskoncernen Billerud Korsnäs måste spara pengar och meddelar idag att upp till 300 personer kommer att sägas upp inom koncernen."---

"Det är bland annat den nya kartongmaskinen vid Gruvöns bruk, KM7 som nyligen sjösattes, som kostat betydligt mer att få igång än vad koncernen räknade med."

SR

Ghosthunter
2019-09-16 19:08
#2

Ja, så kan det bli!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2020-02-25 20:47
#3

Jag gick häromdan ut till Ålviken för att begrunda utsikten från slalombacken. Så jag gick gång- och cykelbanan förbi nya kartongfabriken för första gången. En stor och gigantisk byggnad. Jag skulle gärna vilja komma in på bruket eller sågverket, men det har genom åren varit svårt att komma in om inte man har en far som jobbat där. Tror det är samma på "öna" och Skoghall. Annars verkar det som det finns jobb som man inte behöver utbildning utan man lär upp sig. Det är bra betalt..

Upp till toppen
Annons: