Annons:
Etikettintressanta-platser
Läst 1525 ggr
Ghosthunter
2016-10-30 19:30

Bilder av olika epoker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni säkert förstår så gillar jag att besöka platser där det finns lämningar efter torp och andra byggnader. Jag studerar en karta noga, tar mig till platsen och försöker göra en research och ta reda på fakta och historia.

Idag tog jag mig till en plats som heter Östra Torserud, ett par kilometer söder om Borgvik, Jag blev imponerad av storleken av lämningen och den stora tjocka massiva muren eller väggen, som skvallrar om att här måste det har legat en större byggnad, kanske rent av en herrgård?

Tyvärr har jag inte hittat så mycket på nätet om Torseruds gamla gård. Inte mer än att det har varit ett stort hemman och en rättarebostad och att här har bott folk på 1700-talet.

Vi börjar med skylten (i vanlig ordning😃)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
2016-10-30 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Storleken på lämningen var som sagt imponerande och med muren i bakgrunden..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2016-10-30 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Muren (eller väggen….vet inte vad det ska vara?) Lite imponerande att den svänger….tyder lite på att här måste det har varit en speciell byggnad.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2016-10-30 19:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

…..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2016-10-30 19:35