Annons:
Etikettevenemang
Läst 1039 ggr
Ghosthunter
2016-08-14 17:43

Folk & Rock 2016

Så var 2016 års Folk & Rock festival avslutat och det stora dragplåstret Sven-Ingvars drog rekordpublik på Segmon folkets hus: http://www.vf.se/kultur-noje/sanslos-spelgladje-av-sveningvars%E2%80%A8%E2%80%A8

Tanken att det är hela 60 år sedan Sven-Ingvars gjorde debut live på samma plats, är faktiskt lite svindlande🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[Nomen Nescio]
2016-08-15 08:15
#1

Såg faktiskt Sven-Ingvars uppträda vid den tiden. Jag var med i något som hette Barnfilmklubben i Slottsbron, och där uppträdde Sven-Ingvars, som då bestod av Sven-Erik Magnusson, Sven Svärd och Ingvar Karlsson. Sven-Erik gick fortfarande i skolan - han gick i avslutningsklassen (sjuan), och jag i ettan.

Ghosthunter
2016-08-17 19:24
#2

Angående Folk & Rock, så är deras slogan "Den lilla festivalen med stort hjärta". Det stämmer bra det. Jag hörde att vakterna inte hade en enda anmärkning eller incident att rapportera om. Inget bråk, inga antastande……bara en jättego stämning!

Hur många festivaler kan skryta med det??🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2016-08-23 17:27
#3

Vad jag hört har det inte varit några större incidenter sedan starten 2007. Var bara trevligt ifjol när jag var där. Givetvis var en del berusade, men bara trevliga att umgås eller prata med..

Ghosthunter
2016-08-23 17:36
#4

Precis…..där är lugnt och städat🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Nomen Nescio]
2016-08-23 17:41
#5

Jag känner en del folk på orten, men nästan alla är engagerade i evenemanget på något vis, så det finns ingen att ta en öl med den helgen…

[GIKmio]
2016-08-23 17:55
#6

Jag var inte närvarande i år, men för min del hade det nog blivit ett besök under fredagen om jag fått valt. Sven-Ingvars är ett kultband men jag har sett dom redan.. Ifjol var några bekanta till mig ( däribland Ghosthunter ) där samtidigt som jag var där.. Men i år har jag inte hört att någon var där..

Annons:
Ghosthunter
2016-08-23 19:17
#7

Nej, jag valde också att stanna hemma av en rad olika orsaker. Ända skandalen där, var väl att både korv och hamburgare tog slut vid ca 23.30 på lördagen (då många blir [fylle-] hungriga😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: