Annons:
Etikettkultur-folk
Läst 1780 ggr
[Carpinus]
12/5/15, 9:49 AM

Värmländska radiostationer

Numera finns det ju lokala radiostationer där man minst anar det, så varför inte en tråd med tips och utforskning av sådana sändningar i Värmland?

Här är några  till att börja med:

92.2 - Karlstad rocks, en radiostation med olika sorters musikutbud

KN Radio Fryksdalen, varierad musik, plus bl.a. utsändningar från kommunfullmäktige i Sunne.

Annons:
Ghosthunter
12/5/15, 9:53 AM
#1

Åh, tack för det. Hade inte en susning om dessa kanaler. Det ska jag lyssna på🙂👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]1
11/3/17, 5:59 PM
#2

Två nya kommersiella radiokanaler kommer i Värmland i augusti nästa år, NRJ plus en ännu inte fastställd. De kommer att få tampas med Rix FM och Mix Megapol, som finns idag.

SVT

[GIKmio]
11/25/17, 10:57 AM
#3

Jag minns för länge sedan en radiokanal som hette Radio Solsta.. Det var mycket religiöst på den kanalen.. Men varje vecka natt mellan fredag och lördag körde man önskeprogram med allt från hårdrock till Eddie Meduza 🙂 Jag vet inte om den radiokanalen finns längre..

Ghosthunter
11/25/17, 11:00 AM
#4

Haha….religiöst på dagen och rena synden på natten😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
11/25/17, 11:11 AM
#5

#4 Precis 😃 Jag tror dom sände live från söndagsgudstjänsten  i Betlehemkyrkan i Karlstad..  Annars minns jag mycket väl värmländska lokalradion på den tiden då inte P4 fanns och man hade ledigt från skolan eller var sjuk..Morsan hade alltid på radio Värmland när hon lagade mat eller bakade. Det fanns en reporter då som idag är smått legendarisk vid namn Konrad Larsson som höll i diverse frågesportsprogram  dagtid eller ibland gjorde en värmländsk variant av " Skivor till kaffet*"

Upp till toppen
Annons: