Annons:
Etikettmusik
Läst 1339 ggr
[Carpinus]1
3/27/17, 9:18 PM

Sven-Ingvars quiz

Vad sägs om att pröva kunskaperna i ämnet Sven-Ingvars? Frågorna är allt från löjligt lätta till helt hopplösa…😉

Annons:
[GIKmio]
3/27/17, 9:41 PM
#1

Ditt resultat: 11/13

Slarv slarv.. Jag läste fel på frågan viken ort man gjorde sista spelningen och svarade Segmon ( tänkte första spelningen ).. Fel på fråga nummer ett också..

[Carpinus]1
3/27/17, 9:43 PM
#2

Jaha, hur gick det här då? Här är betygslistan!

13 rätt Nej, det tror jag inte på

12 rätt Högt i det blå

11 rätt Lyckan

10 rätt Leende guldbruna ögon

8-9 rätt  Säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske

6-7 rätt Försök förlåta mej

4-5 rätt Börja om från början

2-3 rätt Då kom en liten tår

0-1 rätt Byns enda blondin

Tarotstollan
3/27/17, 10:41 PM
#3

4 rätt, börja om från början….😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Carpinus]1
3/27/17, 10:45 PM
#4

#0 Elva rätt är starka papper ändå - jag tror du kommer att leda länge på det…👍

#3 Låter bra! 😉

[Carpinus]1
3/28/17, 8:26 AM
#5

Verkar som om den svåraste frågan kommer direkt - alla svarande hittills har fastnat för Marianne Mörk av någon anledning, men det är ju Britta Pettersson som är rätt svar som medverkande i "Under ditt parasoll". Hon sågs vid den tiden som en lovande skådespelare, tror att hon förutom spela in filmer även gjorde musikal och spelat in åtminstone en skiva. Men efter "parasollen" verkar det ha blivit tunnsått med roller - kanske blev den förödande för karriären, trots att hon nog var den enda som verkligen verkade trovärdig i sin roll i den här kalkonrullen…🤪

(Påminner hon förresten inte lite om Olivia Newton-John?)

Ghosthunter
3/28/17, 10:20 AM
#6

6 rätt hade jag. Men jag gissade mest. Jag kan inte så mycket, för Sven-ingvars har ju aldrig varit mina favoriter direkt!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Carmarino
3/28/17, 10:53 AM
#7

Hade 10 av 13. Kunde haft ett rätt till om jag inte varit för snabb att trycka vidare. Fick dock rätt på Britta Pettersson. Glad

Hade fel på 3, 7 och 12. Det var 7:an jag råkade trycka på 2:an istället för 1:an.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[GIKmio]
3/28/17, 5:32 PM
#8

Lite fördel har jag ju fått genom att jag växt upp i skuggan av Sven-Ingvars och det har matats in gång på gång flertalet av svaren i quizen.

kamera0710
3/31/17, 7:02 PM
#9

Tolv rätt! Hade fel om B-sidan till Jag ringer på fredag.

Ghosthunter
3/31/17, 8:56 PM
#10

Bra jobbat Kamera!🙂Ä du värmlänning?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

kamera0710
3/31/17, 9:02 PM
#11

#10 Nej, men jag har varit Sven-Ingvarsfantast sedan början av 90-talet. Brorsan sade lite irriterat vid ett tillfälle: "Du kan ju för fan snart tävla i 10 000-kronorsfrågan i ämnet Sven-Ingvars…"

Ghosthunter
3/31/17, 10:11 PM
#12

Grattis Kamera..bra jobbat🥳

(Jag rekommenderar dig en tur upp i lugna och goa Finnskogen som en fin semester. Vill du ha det livat….så kan du glömma Värmländska Finnskogen! Lycka till!)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: