Annons:
Etikettevenemang
Läst 3190 ggr
[GIKmio]
2017-03-15 09:02

Sommar i parken

Dags att förbereda inför sommarens festivaler och turneer i Värmland. Folk & Rock i Segmons folkets park firar 10 år och två bokade artister är Marie Bergman och Amanda Werne. Marie Bergman behöver ingen större presentation med en snart 50 år lång karriär och representerat Sverige tre gånger i Eurovision Song Contest. Armanda Werne är ett ungt stjärnskott som gjorde succe som gästartist i På spåret i vintras. Årets folk & rock festival är 11-12 augusti. Åter igen ger sig en samling artister ut igen på dom värmländska vägarna i packmopedsturnen. Vi lär återkomma med mera allt eftersom det dyker upp nya evenemang.

Annons:
[GIKmio]
2017-03-15 09:12
#1

Gratisfestivalen Putte i Parken kommer till Karlstad 29 juni-1 juli. Klart är att det inte blir Mariebergskogen. Någon ny plats har jag inte kunnat få information om.. Sandgrundsudden eller norra fältet vid gamla I2 möjligtvis..

Ghosthunter
2017-03-15 17:15
#2

Skulle inte Thåström passa bra på Folk & Rock? Han skulle jag vilja se!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2017-03-15 17:33
#3

#2 Thåström och även Lars Winnerbäck skulle platsat. Frågan är bara om parken skulle stå emot. Det skulle bli rusning till parken.

Ghosthunter
2017-03-15 17:57
#4

Nja, klarade de av Sven-Ingvars så kan de nog ha nån av dessa…

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2017-03-20 19:23
#5

Arvika hamnfest 3-5 Augusti är en annan stor festival i Värmland. Hittills är inte så många artister klara, men bl.a är Per Gessle och Stiftelsen klara.

http://arvikahamnfest.se/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2017-03-28 15:40
#6

Gratisfestivalen Putte i parken kommer att vara på Norra Fältet i år: http://www.vf.se/kultur-och-noje/norra-faltet-far-putte-i-parken/

Förvisso har jag inte varit på denna festival. Men Norra Fältet tycker jag verkar lämpligare för en så festival. Jag tänker lite på djuren som de har i Mariebergsskogen….de måste väl bli störda?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[GIKmio]
2017-03-28 16:34
#7

#6 Jag anade det redan i inlägg #0

Ghosthunter
2017-04-10 18:52
#8

Pugh Rogerfeldt är klar för Folk & Rock……inte så illa faktiskt!🙂

http://www.vf.se/kultur-och-noje/pugh-rogefeldt-till-folk-och-rock/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2017-04-10 18:59
#9

#8 Pugh har spelat i trakterna förr. Är en artist som bär på en låtskatt: Små lätta moln, dinga linga Lena, här kommer natten och Stockholm.

[GIKmio]
2017-04-13 11:55
#10

1977 bildades The Boppers, gruppen som slog igenom med låtar med  influenser av musik från 50-60-talen. Dom turnerade friskt i folkparkerna och deras musik spelades flitigt på landets nöjeshak och fritidsgårdar i slutet av 70-talet, början av 80-talet. Nu firar man 40 år och i sommar gör man en mellanlandning i Värmland och besöker  Åmotfors folkets park 8 juli.

Länk

Ghosthunter
2017-04-13 22:28
#11

Det är lätt att förväxla med Big Boppers😁 he he…kanske man skulle besöka parken då om jag kommer ur flyttkartongerna.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2017-05-11 14:10
#12

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2017-08-14 10:35
#13

Det blev en lyckad festival även i år🙂

Den tionde festivalen Folk & Rock i Segmon kan bli den sista. Ingenting är bestämt om framtiden, men arrangörerna Karin Forsling och Lasse Högberg är rörda över kärleken som artister och publik gav varandra under festivalen.

– Det är härligt varje år, men i år var det som vi fick rida på en våg av kärlek, säger Karin Forsling.

http://www.vf.se/kultur-och-noje/lyriska-folk-rock-arrangorer/

Hoppas det blir fler festivaler. Segmon behöver verkligen något som ruskar om och piggar upp emellanåt!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Ghosthunter
2017-08-14 10:40
#14

Traditionella Fryksdalsdansen i Sunne har också varit under helgen. Verkar har varit ganska lugnt där också, trots en del incidenter. Men många gillar inte att det har blivit framskjutet och det kan ju vara en bidragande orsak till mindre folk!?

http://www.vf.se/sunne/fryksdalsdansen-blev-en-lugn-tillstallning/

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Carpinus]1
2017-08-14 14:57
#15

#13 Jag har aldrig varit på Folk och Rock, främst för att de jag brukar gästa liksom flera andra i bygden är engagerade i arrangemanget och knappt nåbara under hela helgen, och de har varit så ända sedan man gjorde den första föreställningen för tio år sedan, den gången med stöd av EU-pengar.

Men jag har hört en del under årens lopp, och det som jag tror man är särskilt stolta över är att man hittat många artister som senare blivit stora. När First Aid Kit var med första gången var de okända för de flesta, att de sedan återkom efter att de slagit igenom är ett gott betyg, både till dem och till arrangemanget. En annan sak är att man aldrig hör om några sexövergrepp, och det beror inte bara på att man har en åldersmässigt mogen publik, utan att den är mogen även på andra sätt. Jag tror att många arrangörer borde ha tagit en sväng till Segmon för att se och lära!Sedan är det roligt att höra om hur artisterna kommit och haft med sig familjen, som just First Aid Kit och som Brolle, som hade med mor och far. Den familjära stämningen mellan arrangörer, artister och publik som Karin Forsling talar om är en följd av deras slit  och fingertoppskänsla.  

Men det största av allt var nog ändå att man lyckades få dit Sven-Ingvars förra året, så att gruppen fick ett avslut i den egna hemsocknen. Det kommer att leva länge i bygden!

Ghosthunter
2017-08-14 17:24
#16

De brukar ju profilera sig med "Den lilla festivalen, med det stora hjärtat" och det är precis vad det är. Jag har ju själv varit där och har bara gott att säga om både parken, artisterna och publiken. Alla är glada och trevliga och inte något bråk eller ofredande.

First Aid Kit är en bra grupp……har för mig att de t.o.m slog igenom på just Folk & Rock eller iaf början på deras genomslag!🙂

Naturligtvis var väl Sven-Ingvars de största och de som ha dragit mest folk och det blir nog svårt att slå (om det nu blir fler festivaler)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2017-08-15 18:17
#17

TACK ALLA UNDERBARA - PUBLIK, ARTISTER, SPONSORER, Medarbetare - för att ni gjort de här 10 festivalerna till oförglömliga minnen!

Så står det i sociala medier om Folk&Rock i Segmon. Tyvärr känns det som tack o hej för dessa åren. Tråkigt..

Ghosthunter
2017-08-15 19:16
#18

Ja, det låter ju som om det vore sista gången!😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2018-04-21 14:41
#19

Dags att planera sommarens turnéer och festivaler i Värmland 2018.. Putte i parken kommer att pågå på Norra fältet i Karlstad 28-30 juni..

Ghosthunter
2018-04-21 15:13
#20

Ja och Brolle i parken den 7 Juli här i Åmot..haha😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[GIKmio]
2018-04-21 15:30
#21

#20 Då kommer jag 🙂Kom ju aldrig in i parken ifjol 😃

Ghosthunter
2018-04-21 16:38
#22

Japp och denna gången ska vi kolla in cruisingen också!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2018-04-21 16:46
#23

#22 Den såg jag ifjol också medan vissa låg och sov 😃

[GIKmio]
2018-04-21 16:51
#24

Packmopedsturnén 2018: 

1 juli: Molkom 2 juli: Rottneros 3 juli: Kil 4 juli: Karlstad ( Café August ) 5 juli: Åmål 6 juli: Sillerud 7 juli: Västra Ämtervik

[GIKmio]
2018-04-26 20:57
#25

#24 Årets artister i Packmopedsturnén förutom Göran Samuelsson är Anna Stadling, Stefan Sundström och Tvåtakt & Ton, bestående av Bengan Blomgren (gitarr), Johan Håkansson (slagverk),Nikke Ström (elbas), Bengt Bygren (klaviatur)

[GIKmio]
2018-05-05 10:21
#26

 4 juli-18 augusti pågår Diggiloo-turnén runt om i Sverige. 28 juli gör man ett stopp i Värmland och gästar  Sannavallen i Kristinehamn.  Dagen innan blir det även ett stopp i dalsländska Åmål, inte så långt från Värmlandsgränsen. Årets artister är Ola Salo, Kamferdrops, Mendez, Christer Björkman, Ida Redig, Marika Carlsson, Charlotte Perrelli, David Lindgren, Tommy Nilsson och Mariette.

https://diggiloo.com/ort/kristinehamn/

[GIKmio]
2018-05-05 10:28
#27

#19 Medverkande artister på Putte i Parken i sommar är nu klart.. Sabina Ddumba, Mustasch, Hardcore Superstar, Den svenska björnstammen, Hurula, Kikki Danielsson, Samir & Viktor, Hanna Järver, Chris Kläfford, Sofia Jannok, Sigrid Bernson, Jonas Lundqvist, Queer och Browsing Collection.

Tre riktiga dragplåster: Rutinerade och folkkära Kikki Danielsson, flickidolerna Samir& Viktor samt Idol-vinnaren 2017 Chris Kläfford.

Annons:
[GIKmio]
2018-05-05 10:48
#28

Fryksdalsdansen i Sunne pågår 26-28 juli, för 32:a året i rad. Fryksdalsdansen är Värmlands stora dans- och nöjesfestival och dansbandsentusiaster kommer att vallfärda till Fryksdalen för  dessa tre dagar. Men det erbjuds även annat än Sveriges bästa dansband. Här spelar även några av landets främsta artister, nattklubb med egen DJ, och nytt för i år är att det finns en scen för rockabillygenren.. Info Sunne Camping

[GIKmio]
2018-05-05 11:07
#29

Arvika Hamnfest går av stapeln 2-4 augusti vid Olssons brygga och här vimlar det av dragplåster och kända artister: Zara Larsson, Thåström, Teddybears, Moneybrother, Nationalteatern, och självaste Sven-Ingvars. Medverkar gör även Jireel, Sarah Klang, Kapten Röd, Janice, Freddy Kalas och LBSB.. Mer info för biljettbokning och spelningar.

[GIKmio]
2018-05-05 11:30
#30

Dom som tycker om countrymusik ska bege sig till Lunedet i Karlskoga 7 juli.. På scen på endagars countryfestivalen: Don Redmon, Miss Winter, Meadow Creek, Haywireband, Plöj-Ingaz, Dakota Sea Riders.

Två dansbandskvällar arrangeras i Skruvstadparken utanför Grums i sommar. Jannez bjuder upp till dans 28 juli och Barbados bjuder upp till detsamma 4 augusti.

Ghosthunter
2018-05-05 17:19
#31

Arvika hamnfest blir jag lite sugen på….Thåström och Nationalteatern!🎧

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2018-05-05 17:34
#32

Jag funderar på att åka in till Putte i Parken och höra på Chris Kläfford. Vilken sångröst killen har..

Ghosthunter
2018-05-05 18:08
#33

#32 Han har jag aldrig hört talas om.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2018-05-05 18:33
#34

#33  Då har du missat något 🙂

Annons:
[GIKmio]
2018-06-05 18:55
#35

Fernandoz, dansbandet från Torsby bjuder upp till dans fyra gånger i Värmland i sommar under sin hektiska turneperiod i juni och juli.. 9 juni: Upperudslogen, Molkom 22 juni: ( midsommarafton ) Gamla torget, Torsby 23 juni: Gunnevi, Gunnarskog 29 juli: Uddeholmsladan, Uddeholm

[Göstage]
2018-06-05 19:28
#36

Apropå "parker" och värmlänningar så uppträder Christer Sjögren om en halvtimme tio minuters gångväg därifrån jag nu sitter, och till fri entré. Orkar dock inte släpa mig dit…

En del kanske hörs från balkongen?

[GIKmio]
2018-06-05 19:52
#37

#36 Tänk då på Sjögren som ska ta sig ända upp till Hammarö efteråt då 😃

[Göstage]
2018-06-05 19:59
#38

Han flyger kanske med det gamla Vikingaplanet?

[GIKmio]
2018-06-05 20:06
#39

Eller så swishar han några dyra hotellnätter 😃. Han ska ju snart till Gotland och spela in Så mycket bättre.. Några folkparkskonserter i Värmland med Sjögren lär det inte bli något mer. Dom enda gånger han uppträder i Värmland så är det på Carlstad Conference Center eller Löfbergs Arena då han tolkar Sinatra eller sjunger julsånger. Men han är folklig.. Jättetrevlig man och jag tror svenska folket gillar honom.

[Göstage]
2018-06-05 20:08
#40

Ja, han verkar trevlig, som sagt.

[GIKmio]
2018-08-02 19:10
#41

Mariebergsskogen i Karlstad får ikväll storbesök av GES ( Glenmark, Eriksson, Strömstedt ) Det utlovas 90-tals nostalgi med en återblick till den förtrollande fotbollssommaren 1994.. Sveriges vita VM-dräkter 1994 har kultstatus 😉

Annons:
[GIKmio]
2018-08-09 17:17
#42

Nu på lördag klockan 19:00 spelar Granny K med vänner i Älvenäsparken, Vålberg. Konserten är en del av årets hemvändardag i Älvenäs. Frontfigurer i Granny K är Lasse Högberg och Karin Forsling, dom två eldstjälarna som låg bakom folk och rockfestivalen i Segmon under tio år. Lasse Högberg som för övrigt är uppväxt i Älvenäs berättar minnen från den tiden tidigare under kvällen.

https://www.visitvarmland.se/sv/evenemang/atervandardagen-i-alvenas-2018-70149

[GIKmio]
2018-12-25 17:59
#43

Trots att det är juldagen så har det redan börjat att planeras och bokas inför sommaren 2019 och sommarens olika folkparksfester och festivaler. Datum för årets packmopedsturné är redan klara och släppta. 

Förutom Göran Samuelsson, så kommer Anders Lundin, Jenny Silver, Christina Kjellsson, samt bandet bestående av Bengan Blomgren, Nikke Ström,  Bengt Bygren, och Dan Magnusson att kuska runt på dom värmländska vägarna på packmoped. 

Spelställen sommaren 2019: 5 juli: Segmon, Folkets park 6 juli: Åmål, Kulturmagasinet ( enda spelningen utanför Värmland och enda inomhus ) 7 juli: Sillerud, Hembygdsgården 8 juli: Karlstad, Café August 9 juli: Kristinehamn, Ölme diversehandel 10 juli: Filipstad, Hennickehammars herrgård 11 juli: Lakene, Lovisebergs herrgård 12 juli: Torsby, Sahlströmsgården 13 juli: Västra Ämtervik ( hemma hos Göran Samuelsson )

http://packmopedsturnen.se/

[Göstage]
2018-12-25 18:36
#44

Turnéstart i Segmon - det kunde inte ha börjat bättre! 😉

[GIKmio]
2018-12-25 18:47
#45

#44 Turnén återkommer till trakten igen efter två år. Efter att varit spelningar i Borgviks hyttruin i flera år så bytte turnén kurs förra gången så det blev ingen spelning här i omgivningen.

[GIKmio]
2019-01-01 15:03
#46

Diggiloo-turnén drar ut på vägarna igen nu i sommar 4 juli-24 augusti. Precis som i fjol blir det bara ett stopp i Värmland, och precis som ifjol blir det i östvärmland. 9 augusti uppträder man på badhusplan i Karlskoga. Årets artister är Jessica Andersson, Magnus Carlsson, David Lindgren, Mariette, John Lundvik, Mimi Werner och Arvingarna. Thomas Pettersson är årets komiker som kommer att underhålla alla med humor.

https://diggiloo.com/

[GIKmio]
2019-04-09 20:06
#47

Artister klara för Arvika Hamnfest som pågår 1-3 augusti. Miriam Bryant, Veronica Maggio, Petter, Hov1, Albin Lee Meldau, D-A-D, Molly Sandén, Fricky och Hank von Hell.

http://arvikahamnfest.se/

[GIKmio]
2019-04-09 20:19
#48

Årets Fryksdalsdansen i Sunne pågår 25-27 juli. Förutom dansband som Lars-Kristerz, Titanix och Casanovas med flera så kommer Drängarna på besök. På Logen är det disco varje kväll mellan klockan 22-02..

https://www.fryksdalsdansen.se/sc/fryksdalsdansen/frykdalsdansen__580

Annons:
[GIKmio]
2020-03-25 10:31
#49

Vanligtvis hade det varit tid nu för att presentera sommarens höjdpunkter i nöjesvärmland. Men på grund av Coronaviruset är det i nuläget oklart vad som kommer att fullföljas. Om något ens kommer att fullföljas. Det jag vet är att Putte i parken i Karlstad i juli inte är inställt, men att man avvaktar och hoppas på en bättring inför sommaren enligt deras Facebooksida. Andra större evenemang är Arvika Hamnfest och Fryksdalsdansen i Sunne.

Ghosthunter
2020-03-25 19:51
#50

Allt lär bli inställt, för det kommer ju bli mycket värre med Coronasmittan framåt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2020-04-03 18:51
#51

Göran Samuelsson som i bortåt 30 år turnerat med Packmopedsturnén under somrarna som varit en tradition i Värmland är numera aktuell med föreställningen Flaksommar tillsammans med Bengt Bygren. Den är under våren inställd. Angående Packmopedsturnén kan man inte förutspå något i detta läge som råder..

https://kulturhusetkilarena.se/event/flaksommar-med-goran-samuelsson-och-bengt-bygren/

[GIKmio]
2020-05-26 03:20
#52

Arvika Hamnfest sommaren 2020 är inställd.  Man har redan på sin Facebooksida börjat planera för sommaren 2021.

Ghosthunter
2020-05-27 06:31
#53

#52 *suck*…allt inställt🙁 bättre vi hade vänt på det och försöker hitta saker som inte är inställt….men det lär inte bli mycket..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2020-08-09 17:04
#54

Det blev ingen Arvika Hamnfest i år. Men väl den coronaanpassade musikfestivalen Piren Live som nu avslutats..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/festival-i-arvika-trots-pandemin

[GIKmio]
2022-04-08 16:58
#55

Efter några somrar med inställt så rullar Packmopedturnen åter igen längs dom värmländska vägarna i sommar. Men det blir sista sommaren med gänget för Göran Samuelsson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/sista-turnen-med-packmopparna-osedvanligt-latt

”30 år i 30”. Så heter Göran Samuelssons sista packmopedsturné i sommar. Med honom under de drygt 70 milen i länet åker bland andra Stefan Sundström, Irma Schultz och Pärra Eriksson. – Jag har inte valt artister alls, det är en massa bananskal, säger artisten och arrangören Göran Samuelsson.
Annons:
[GIKmio]
2022-04-08 18:00
#56

Putte i Parken på Norra fältet i Karlstad 30 juni-2 juli

Fryksdalsdansen i Sunne 28-30 juli

Arvika Hammfest 4-7 augusti

Återkommer med fler nöjesevenemang i Värmland i sommar och vilka artister som kommer att ställa upp.

Ghosthunter
2022-04-08 18:41
#57

Till hösten blir det väl alla stora marknader också?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
2022-04-08 19:01
#58

#57 Det får vi hoppas 👍 Både knallar och besökare längtar nog till att det arrangeras igen..

Ghosthunter
2022-04-08 19:21
#59

Precis🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Pyttelite
2022-07-02 11:24
#60

Under andra dagen av Putte i parken i Karlstad var det tätt med besökare sent in på natten.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/manga-besokare-pa-putte-i-parken


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Under andra dagen av Putte i parken i Karlstad var det tätt med besökare sent in på natten.
GikMio
2023-02-13 15:57
#61

Jag inte hur det blir med Putte i Parken, men Arvika Hamnfest är 3-5 augusti. På deras hemsida har dom inte gått ut med några namn på artister ännu.

Pyttelite
2023-03-30 20:34
#62

Det blir inget Putte i parken i Karlstad under sommaren. Årets upplaga av gratisfestivalen ställs in, något som NWT var först med att rapportera. – Jag älskar att se människor dansa hoppa och le av det man skapar, så det känns otroligt tråkigt, säger arrangören Patrik Ekman till SVT.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/arets-putte-i-parken-installt


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Det blir inget Putte i parken i Karlstad under sommaren. Årets upplaga av gratisfestivalen ställs in, något som NWT var först med att rapportera. – Jag älskar att se människor dansa hoppa och le av det man skapar, så det känns otroligt tråkigt, säger arrangören Patrik Ekman till SVT.
Annons:
GikMio
2023-04-12 13:04
#63

Årets Fryksdalsdansen i Sunne äger rum 27-29 juli. Här är programmet.

https://www.fryksdalsdansen.se/programmet/

GikMio
2023-04-26 16:16
#64

Jireel, Lov1, och Peg Parnevik klara för Arvika Hamnfest i augusti.. Peg Parnevik känner jag till. Hon är dotter till golfspelaren Jesper Parnevik och hennes farfar är underhållaren och imitatören Bosse Parnevik som är bördig från Munkfors. Men att hon är sångerska kände jag inte till. Ska vara aktuell i årets Så mycket bättre på TV4 också.

GikMio
2023-04-26 16:20
GikMio
2023-05-31 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

En bild jag har sparad som jag publicerade en gång på en annan sajt som handlade om folkparken. Älvenäsparken som är en av dom värmländska folkparker som ännu inte rivits. Men sommarens höjdpunkt är väl midsommarfirandet (?) Eftersom det är i grannorten och vi delar annonsblad så minns man alla danser och uppträdande därifrån som det stod om.

GikMio
2023-06-02 18:12
#67

11 augusti kommer Diggiloo som firar 20 år till stadsparken i Kristinehamn. Nike Sellmar, John Lundvik, Daniel Norberg, Di Leva, Jessica Andersson, Hanna Hedlund, Andreas Lundstedt, Anne-Lie Ryde mfl. uppträder.

GikMio
2023-06-09 20:30
#68

Party i Inre Hamnen i Karlstad 14-15 juli med Thomas Stenström, Miriam Bryant, Icona Pop, E-type med fler..

https://www.kajenksd.se/

GikMio
2023-06-22 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

1 juli arrangeras Stavnäs visfestival vid Stavnäs hembygdsgård utanför Arvika. Jack Vreeswijk står publicerade. Han skulle ha uppträtt. Nu blir det inte så. Arrangören hoppas på stor publik med dragplåstren Harpo och Hellstrand.

https://stavnasvisfestival.se/

Hemsida för Stavnäs Visfestival
Annons:
Pyttelite
2023-07-29 17:41
#70

Den årliga dans- och nöjesfestivalen på Kolsnäsudden i Sunne går nu av stapeln för 35:e gången. Under tre dagar väntas åtta olika musikakter och uppemot 12 000 besökare.

Läs mer här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/frykdalsdansen-ar-igang-firar-35-arsjubileum


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Den årliga dans- och nöjesfestivalen på Kolsnäsudden i Sunne går nu av stapeln för 35:e gången. Under tre dagar väntas åtta olika musikakter och uppemot 12 000 besökare.
Upp till toppen
Annons: